Of yesterdays

Tibe tibe nak makan bubur puteri mandi. Tau tak? Yang bentuk cam sel darah merah tu. Tapi bukan kaler merah la, die kaler brown2 skit. Kan bes kalau sekang ni puase pastu balik2 rumah mama dah masakkan bubur tu. Wahhh drool drool..
.
If there’s a Common Sense basic course kan, I’m gonna be the first one to enroll (and maybe end up being the only one enrolling). I don’t know basic common sense. I say something I shouldn’t have said. I do something I shouldn’t have done. Or common gestures, I lack them big time. I don’t know if a boss wants to hear good news or real news. Or precisely put, I don’t know if encik tom wants to hear if I am okay, or “okay”. If I tell him I’m “okay” then he will see that I am a cynic who always sees the glass half empty. If I say I am okay, then I’m afraid IF my work shows otherwise.. haih. How now?
.
Oh by the way, last 2 weeks (or last 3 weeks?) was my birthday. Happy birthday to me! My colleague Venice had just quit her job here in this company and decided to concentrate on her spa business full time. Dan kebetulan Venice invited us (me and Isna and Syera) to try her new spa at Plaza Damas, somewhere in Hartamas (gile gempak Microsoft Word boleh caps kan kata nama khas tu) hari tu for free, so for my birthday I got a free facial spa treatment. Oh and the night before Lem just came back from Miri and bought me Kek Lapis S’wak. Bes bes! The next Monday azam belanja lunch at secret recipe. Rase bersalah gile, knowing that I haven’t been really nice (not nice at all) to him hahah and die dengan baik hati nye nak belanja2. Syarizal bought cakes, and Fairin, Syera and Isna came up with surprised gifts.. :) thanks guys! :) not to forget all thoughtful people out there who blog-wished, facebuk-wished, frenster-wished, text-wished and called! Trimas trimas :)
.
Recently I’ve been listening to Last.fm and pick the songs from the late 90s and early 00s. haha agak layan la, sume lagu para boyband2 itu. Name it, C21, A1, backstreet boys, five, 911, O-town, blue, westlife, boyzone, take that, 98 degrees, spice girls, all saint, sume ade hahahaha.. Nostalgic sungguh lagu jaman2 sekola rendah/menengah dulu..
.
I wish I could put some pics here but I’m in the office now in the middle of mencuri tulang, so I don’t have the pics with me. See if im still in the mood and rajin to letak pics when im home later.
.
Besnye, type punye type, tengok2 4.45 already. Cepat la pukul 6! Selamat hari raya Aidil Adha! Now there’s another different story about my raya haji this year. Banyaknye nak kena update lagi. Cey cam assignment plak. Eh cop, korang bukan kisah nak bace pun kan hahaha.
.
Yesterday was public holiday for Selangorians. It was sultan's bday. Kan bes kalau satu keluarga sultan punye bday ade public holiday. Mau bengkrap sume ofis asik cuti je haha. Lagi2 kalau ade 3,4 isteri, dan anak cucu cicit pun dah 40-50. Semalam cuti seronok. Produktif habis2an. Akhirnye cot Iqbal dah dismantle, bantal2 die dah simpan dalam kotak. Habuk2 sume dah divacuum. Kalau abg noh tak balik Msia mesti ntah bile nak kemas.
.
I got 5 days break (including weekend) for Xmas. Yeyey!
.
Ok, happy mencuri tulang! Jangan curi tulang banyak sangat nanti habis esok2 camne nak curi lagi?
.
P.s: Kyle XY season 3 will be aired January the 12th! Yey cant wait!

Comments

a passerby said…
cis berani curi tulang kat ofis memblog!
eh bukan imang nye cubicle kalo org lalu2 blkg dah nampak skrin lalu kantoi type2 update blog ke?
sHeMa said…
Haha alaks, kite kene ade care meng cover dgn org luar...

Im back...

Best dpt bukak blog..

Kyle XY?...huhu..im waiting
Imang sile download...
Anonymous said…
alak: haha makanya sebab tu la kene tulis dr microsoft word.. tu pun word tu dah habis minimize dah window die

shema: haha bes keje? mesti bes kan ofis br.. ye2,, belum 12/1 gimana sih mau muat turun..
Anonymous said…
nekmah. ana nmpk gamba nt kt manihah kawen. upload2! wat entry khas utk diorg. anak lal skali. kawen dyana n hudzaifah skali (sbb isteri die lawa sgt). hehehe..
Anonymous said…
haha yeke mane nt nampak? nanti la ana upload n update kalau jumpe masa lapang eh. dyana ngan huzaifah kawin ana takgi. (eh btw eje die bukan hudzaifah ye.. takde d.. haha)
Anonymous said…
oops.. hehe. ingat same. ala, xdpt tgk. nmpak kat mane eh? lupela.. husnanye blog kot. ok, ana tggu baik2. :)