Baru2 ini

So I came to a conclusion that bloggers are lonely. Not the kind of depressed and dangerous loner, but just innocent and harmless jela. They just need to share something. Haha it still sounds sad either way. Ok please slap me if I'm wrong. But it kinda happened to me. When I was single, I blogged. I got married, husband was away the whole time, I blogged. Now that husband came back a month ago, I never blogged dah (not to mention I gained 4 kg in just a month).

And now, despite the fact that I dread working (at night), I'm still in the office. Alone, and while running the autotune for the motion system, I blog. Point proven for loner blogger. So much for quitting eh. This month is crazy. I was assigned to handle this engine project, not remembering that I'm not as light and energetic as before, I just nodded to JP agreeing to do this. Skrg terimalah padahnye.

For the past 7 months, I've gained 10 kg. The doctor told me not to exceed another 2kg for the next 2 months. Oh no now how to eat meh. My appetite has grown tremendously since I got pregnant. Oh, yes, I'm pregnant! (Boo, old news :p) Alhamdulillah walhamdulillah. Hehe. I think I must be the most ignorant and selfish expectant mother out there. Biological clock had gone haywire since long ago. I always forgot to take my pills. Waa sorry anakku. Motherhood is still yet to lurk in. I think it'll come naturally when you see your own baby later kot. Tengok ultrasound scan pun takfaham sangat doktor ckp ape. Takdapat visualise which part is which. Is this normal for first time mother? Maybe the fear of delivering the baby is what shadowing the excitement. In fact Hud is more excited than me (daddies are always overreacting, don't you think so). I mean, I am excited, of course, especially when the baby's kicking :) but his excitement macam lagi over than mine. I think it's not fair.

Plans for this year haven't gone too well yet. Planning to quit, suddenly got a special assignment that is due by the end of February (not to mention a sudden increment hoho). Planning to move in a new place, still no rezeki yet :) but alhamdulillah anyway, I've seen the hikmah behind all these already. For this year, I foresee my passport is not gonna be stamped anytime soon. Missed a 2-month trip to Montreal due to this pregnancy. I don't want to bear any risk pun nanti sorang2 kat sane. Plus taknak la berpisah lagi ngan suami tercinte. Hehe. But I think I'm still in a shock due to the fact of how limited things that I am capable of doing now. Jelesnye tengok orang dlm tv berlarian2 bergolek2 kat padang rumput. Cey padahal sebelum ni bukannye aktif sangat pun nak bergolek kat padang rumput setiap hari.

Ok. Baru perasan shoutbox kat sebelah tu dah expired.

BTW, my iPod is officially dead. As in dead dead. Looks more like a stoned metal brick now than a very very useful piece of gadget. Sedihnye. Haritu masa Apple ade sale 10% discount on all items for one day, saye sudah termiss. Goodbye dear loyal best friend. You'll be missed sorely.

Comments

Uwa said…
Oh baru balik keja ke pagi tadi?
uswah said…
haih i beg to differ.. kite blog bukannye sebab lonely tapi sebab suke share bende interesting ngan family & kawan2.. (kah kah perasan interesting). Tapi sekarang kurang masa nak blog sebab kebusyan dan ikram salu nyebok kalo dok pc.. pasnih nak try blogging selalu lah. nanti ikram dah beso boleh baca life mak die yang over nih..

anyways, lepas beranak kang, bes gile rase ringan je badan rasa nak buat sume bende.. haha.. n silela amek epidural untuk painless labour.. (sesuai untuk penakut cam I).
naaiemah said…
uwa. eh tak, tu baru lepas hantar hud kat lrt. hehe

uswah, oh nampaknye teori tu apply utk kite je time sunyi2 baru nak blog..haha. okla bende interesting takyah tunggu sunyi pun kene share gak kan. hah tula taksaba nak tunggu badan jadi ringan lepas besalin nanti. bleh berlari2 melompat2 begerak laju2 dan bleh buat byk bende!
naaiemah said…
oh, epidural mmg tak rase langsung2 ek? noted2!
uswah said…
kite mule2 belagak macho takmo epidural.. pastu sakit sangat nangis2 mintak epidural.. hahah, lepas tu lega.. time nak kuar baby, rasa laa bende nak keluar.. tapi tak sakit la time push, time jahit.. hahaha
uswah said…
kite mule2 belagak macho takmo epidural.. pastu sakit sangat nangis2 mintak epidural.. hahah, lepas tu lega.. time nak kuar baby, rasa laa bende nak keluar.. tapi tak sakit la time push, time jahit.. hahaha
rawai said…
agak stuju sket if applied kat nt kot! br je nak tanye nt klu jumpe, sejak hud blk, xde entry dah. :P
ana plak rase org yg blog = org yg ade mase n suke menulis. eh, ofkosla kn.
alak said…
eh sgt agree dgn teori ini! haha sebenarnye dah lame terpk dan menyimpulkan dalam kepala. haih. dulu konon hidup dah bz abis aa tp sempat jugak update blog. and at least tgk blog sndri/ org2 lain setiap hari. skrg super bz. dapat bukak fb time kat toilet je pun dah cukup untung :s

tu la bile bukak blog alak tgk shoutbox dah expired macam 'la yeke, ok biarlah' cube kalo zaman2 berblog tu, wah mesti kepoci gile tanye kenape expired itu ini.

drpd minggu ke minggu (bukan hari ke hari sbb nak terpk pasal blog pun jarang haha) duk postpone nak tulis pasal 1st time pregnancy, alih2 lagi 3 bulan je ha nak beranak.

alaaa usuu.. kite dah plan ngan ram2 takmo amik epidural sbb skrg sakit blkg kite adelah intollerable!!! mlm td drive kete ramong pun baru 5minit dah sakit gile sampai kene urut2 blkg sambil drive T_T pastu bile teringat kwn2 duk cite side effect epidural adalah sakit blkg, mmg lg la rasa nak bertabah takmo amik. haih. kalo skrg ni pun sakit blkg berkali ganda apetah lg kalo amik n side effect after that. sigh sigh.

ha ade kwn alak amik epidural skrg die kata kene makan susu setiap hari takleh miss huhu.

ok pjg nye i might as well write own post :p
naaiemah said…
yey ade jugak org yg agree. im not saying loneliness is a bad thing. it just happens to some people kan haha.

oh teruknye mcmtu sekali eh side effect epidural. tp asal uswah mcm nampak rilek2 je. ke dlm diam menagih kesakitan.. haha takpasal kan.

rawai, haha kalau takde mase dan idea org takkan tulis blog kot tapi i think blogger is better kalau nak vent out drpd facebook, hahaha pastu org yg suke vent out kat fb mcm lagi lonely kot sebab mcm harapkan instant comment/like. haha ok just an assumption. may slap me if u think otherwise :p again, loneliness aint a bad thing. kot.
Uswah said…
kah kah wei tak sakit blkg pun! ceh skali dapat balasan esok trus sakit pinggang,..ntohle.. lemak aku tebal kot jadi tak sakit. ahahah